پشتیبانی

رگولاتور: با تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی برخورد می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برخورد با تماس‌های تبلیغاتی صوتی و ارسال کنندگان پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات، حمید فتاحی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ممنوعیت تماس‌های صوتی تبلیغاتی گفت: به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ICT، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش‌افزوده تبلیغاتی تصویب شده که براساس آن تماس‌های تبلیغاتی صوتی ممنوع است.

وی با تاکید بر برخورد با متخلفان از سوی رگولاتوری افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه موظف شده‌اند که سامانه تشخیص تماس‌های صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی کنند و مانع از راهیابی این‌گونه تماس‌ها در شبکه خود شوند.

فتاحی تصریح کرد: علاوه بر این، اپراتور‌ها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راه‌اندازی و سیم‌کارت‌های متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. کاربران نیز می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه ۱۹۵ شکایت خود را درباره دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین تماس‌های صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه محدود کردن دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی کاربران اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشن‌های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی برای غیرفعال‌سازی یا فعال‌سازی دریافت پیامک‌ها اقدام کنند.

The head of the Organization for Regulatory Regulation and Radio Communications reported dealing with voice advertising calls and senders of annoying advertising SMS.

According to the public relations report of the Regulatory Organization, Hamid Fatahi, referring to the recent approval of the Communications Regulatory Commission regarding the banning of advertising voice calls, said: In order to protect the rights of users in the field of ICT, the regulations governing the provision of advertising value-added audio content services have been approved, based on which Advertising voice calls are prohibited.

Emphasizing on dealing with violators by the regulator, he added: According to the approval of the Communications Regulatory Commission, all mobile phone service license holders are required to set up a system for detecting annoying and unwanted advertising voice calls in accordance with the regulations of the Radio Communications Regulatory Organization. and prevent such calls from reaching their network.

Fatahi stated: In addition, the operators are obliged to launch their SMS violation detection system and identify and block the offending SIM cards. Users can also register their complaints about receiving advertising SMS and also advertising voice calls by visiting the Samane 195 website, so that their complaints can be dealt with.

The head of the Regulatory and Radio Communications Organization stated about how to limit the receiving of advertising SMS by users: mobile phone subscribers can disable or activate receiving advertising SMS by dialing the command code *800 or referring to their operator’s applications in the management menu. Send SMS messages.

گرد آورنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه این مطالب پیشنهاد می شود