پشتیبانی

ثبت شکایت از تماس‌های صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی

سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات از ایجاد امکان ثبت شکایت از تماس‌های صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ خبر داد.

سید محمد امامی- سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری – اظهار کرد: بر اساس مصوبه ۳-۳۵۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خدمت محتوای تماس صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی ممنوع است و دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات موظف هستند از راهیابی اینگونه تماس‌ها در شبکه خود جلوگیری کنند.

وی افزود: در راستای اجرای این مصوبه، امکان ثبت شکایت از این تماس‌ها ایجاد شده و مشترکین سرویس‌های ارتباطی در صورت دریافت تماس‌های صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته می‌توانند در سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.

امامی درباره نحوه ثبت شکایت در این سامانه عنوان کرد: مشترکینی که تماس‌های تبلیغاتی صوتی را دریافت می‌کنند پس از اطمینان از اینکه شماره تماس گیرنده به کدام اپراتور مربوط می‌شود، می‌توانند با تماس با شماره ۱۹۵ یا مراجعه به این سامانه و با انتخاب دسته‌بندی تلفن ثابت، انتخاب سرویس مکالمه، انتخاب اپراتور و تماس صوتی تبلیغاتی برای ثبت شکایت مربوط به تماس‌های صوتی تبلیغاتی اقدام کنند.

The Deputy Head of Postal, Communication and Information Technology Affairs announced the creation of the possibility of registering complaints about annoying and unwanted advertising value-added voice calls in the 195 Complaints Registration and Response System.

Seyed Mohammad Emami – Deputy Head of Postal, Communication and Information Technology Regulatory Affairs – stated: According to Resolution 3-357 of the Communications Regulatory Commission, providing advertising value-added voice call content is prohibited, and communication and information technology license holders are required to prevent such calls from reaching their networks.

He added: In line with the implementation of this resolution, the possibility of registering complaints about these calls has been created, and subscribers of communication services can register their complaints in the 195 system at https://195.cra.ir if they receive annoying and unwanted advertising value-added voice calls.

Regarding how to register a complaint in this system, Emami said: “Subscribers who receive voice advertising calls, after ensuring which operator the caller’s number belongs to, can register a complaint related to voice advertising calls by calling 195 or visiting this system and selecting the landline category, selecting the call service, selecting the operator, and voice advertising calls.”

أعلن وکیل وزاره البرید والاتصالات وتقنیه المعلومات عن استحداث إمکانیه تسجیل الشکاوى الخاصه بالمکالمات الصوتیه ذات القیمه الإعلانیه المزعجه وغیر المرغوبه فی نظام تسجیل الشکاوى والرد علیها ۱۹۵.

صرح السید محمد إمامی، رئیس نائب رئیس هیئه الاتصالات وتکنولوجیا المعلومات والبرید: “وفقًا للقرار ۳-۳۵۷ الصادر عن هیئه تنظیم الاتصالات، یُحظر تقدیم خدمات محتوى المکالمات الصوتیه الإعلانیه ذات القیمه المضافه، والاتصالات وتکنولوجیا المعلومات یُطلب من حاملی التراخیص الامتناع عن مثل هذا الوصول.” منع المکالمات داخل شبکتک.

وأضاف: “تماشیاً مع تنفیذ هذا القرار، تم استحداث إمکانیه تسجیل الشکاوى بشأن هذه المکالمات، ویمکن لمشترکی خدمات الاتصالات الذین یتلقون مکالمات صوتیه ذات قیمه مضافه إعلانیه مزعجه وغیر مرغوب فیها تقدیم شکواهم فی نظام ۱۹۵ على الرقم ۰۰۹۶۱۵۵۵۵۵۵۵۵۵″. https://195.cra.ir.” سجل.

وعن کیفیه تسجیل الشکوى فی هذا النظام، قال إمامی: “المشترکون الذین یتلقون مکالمات إعلانیه صوتیه، بعد التأکد من المشغل الذی ینتمی إلیه رقم المتصل، یمکنهم ذلک من خلال الاتصال بالرقم ۱۹۵ أو زیاره هذا النظام واختیار فئه الهاتف الثابت”. خدمه الاتصال، واختیار مشغل، وتسجیل شکوى تتعلق بالمکالمات الصوتیه الترویجیه.

گرد آورنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه این مطالب پیشنهاد می شود