پشتیبانی

اپل قوانین لینک‌دهی خارجی اپ استور را در اروپا اصلاح کرد

منبع: Zoomit

اپل برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا لینک‌های خارجی را در برنامه‌های خود قرار دهند.
بنابر بیانیه رسمی اپل، این شرکت اکنون به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا لینک‌های خارجی را در برنامه‌های خود قرار دهند. این تغییر به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد کاربران را به وب‌سایت‌های خود هدایت کنند؛ بدین طریق کاربران ثبت‌نام یا مدیریت حساب خود را خارج از اپ‌ استور انجام می‌دهند.

این اقدام، بخشی از تلاش‌های اپل برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است که هدف آن ترویج رقابت عادلانه و ارائه‌ی گزینه‌های بیشتر به کاربران است. پیش‌از این، تمامی خریدهای درون‌برنامه‌ای باید از طریق اپ استور انجام می‌شد و اپل از این طریق کمیسیون دریافت می‌کرد. اما اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند کاربران را به وب‌سایت‌های خود هدایت کنند تا تراکنش‌ها را انجام دهند؛ این امر می‌تواند هزینه‌ها را برای توسعه‌دهندگان و کاربران کاهش دهد.

اپل در دفاع از میزان کمیسیونی که از توسعه‌دهندگان و کسب‌و‌کارها دریافت می‌کند، می‌گوید: «هزینه‌ای که از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای فروش درون‌برنامه‌ای دریافت می‌شود، به‌خاطر خدماتی است که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. این خدمات شامل توزیع و مدیریت اپلیکیشن‌ها، حفظ امنیت اپ استور و اطمینان از ایمن بودن اپلیکیشن‌ها، جلوگیری از کلاهبرداری و مدیریت بخش توصیه‌ها، رتبه‌بندی‌ها و نظرات است.»

این تغییر می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر بازار اپلیکیشن‌ها داشته باشد. از یک سو، توسعه‌دهندگان از آزادی بیشتری برخوردار خواهند شد و می‌توانند مدل‌های کسب‌وکار خود را بهبود بخشند، از سوی دیگر، کاربران نیز از گزینه‌های بیشتری برای مدیریت حساب‌ها و انجام خریدها برخوردار خواهند شد.

بااین‌حال، این تغییرات ممکن است چالش‌هایی نیز به‌همراه داشته باشد. یکی از نگرانی‌ها، هدایت شدن کاربران از طریق لینک‌های خارجی به سایت‌های ناامن است. اپل باید اطمینان حاصل کند که توسعه‌دهندگان از استانداردهای امنیتی بالایی پیروی می‌کنند تا از اطلاعات کاربران محافظت شود.

همانند اکثر به‌روزرسانی‌هایی که اپل امسال برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال انجام داده است، این تغییرات فقط در اتحادیه اروپا قابل اجرا هستند و در اپ استور کشورهای دیگر اعمال نمی‌شوند.

Source: Zoomit
In order to comply with the EU Digital Markets Act, Apple allows developers to include external links in their apps.
According to Apple’s official statement, the company now allows developers to include external links in their apps. This change allows developers to redirect users to their websites; In this way, users register or manage their accounts outside the App Store.

The move is part of Apple’s efforts to comply with the European Union’s Digital Markets Act, which aims to promote fair competition and offer users more choice. Previously, all in-app purchases had to be made through the App Store, and Apple received a commission through this. But now developers can direct users to their websites to complete transactions; This can reduce costs for developers and users.

Defending the amount of commission it charges developers and businesses, Apple says: “The fee app developers are charged for in-app sales is for the services they provide. These services include the distribution and management of applications, maintaining the security of the App Store and ensuring that applications are safe, preventing fraud, and managing recommendations, ratings and reviews.

This change could have far-reaching effects on the app market. On the one hand, developers will have more freedom and can improve their business models, on the other hand, users will have more options for managing accounts and making purchases.

However, these changes may also bring challenges. One of the concerns is that users are directed to insecure sites through external links. Apple must ensure that developers follow high security standards to protect user data.

As with most of the updates Apple has made this year to comply with the Digital Markets Act, these changes are only applicable in the European Union and will not apply to the App Store in other countries.

گرد آورنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه این مطالب پیشنهاد می شود