پشتیبانی

گوگل با هوش مصنوعی اینترنت را متحول می‌کند

منبع: همکاران سیستم

طی دو سال گذشته مجموعه‌ای از به‌روز رسانی‌ها در بخش «جست‌وجوگر گوگل» به منزله تحولی شگرف در قدرتمندترین ابزار اینترنتی جهان ارایه شده است که همراه با ویژگی‌های هوش مصنوعی این جست‌وجوها دقیق‌تر انجام می‌کند. ولی گوگل برای آینده این ابزار محبوب چه برنامه‌ای دارد؟

اگر تا به حال عبارت «بررسی‌های مربوط به تصفیه کننده هوا» را در گوگل تایپ کرده باشید، احتمالا به دنبال محتوایی بوده‌اید که در سایت‌های محبوب از جمله HouseFresh.com پیدا می‌کنید. این سایت در سال ۲۰۲۰ توسط «ژیزل ناوارو» و همسرش بر اساس یک دهه تجربه نوشتن در مورد محصولات کیفیت هوای داخل خانه راه اندازی شد. آنها زیرزمین خود را با تصفیه کننده‌ها پر کردند، آزمایش‌های علمی دقیق انجام دادند و مقالاتی نوشتند تا به مصرف کنندگان در انتخاب گزینه درست بین آگهی‌های تبلیغاتی کمک کنند.

سایت HouseFresh یک نمونه از صنعت درحال شکوفایی ناشران مستقل است که دقیقا همان محتوای اصلی را تولید می‌کند که گوگل تمایل به انتشار و تبلیغ آن دارد. در واقع بلافاصله پس از راه اندازی این وبسایت، غول فناوری شروع به نشان دادن HouseFresh در بالای نتایج جست‌وجو کرد. این وبسایت با ۱۵ کارمند تمام وقت به یک تجارت پررونق تبدیل شد و ناواروو اعلام کرد برای آینده آن برنامه‌های زیادی دارد.

سپس در سپتامبر ۲۰۲۳ گوگل یک سری به‌روز رسانی اصلی را برای الگوریتمی که در موتور جست‌وجوی خود به کار می‌گیرد، انجام داد. ناواروو در این خصوص می‌گوید: «این به‌روز رسانی ما را نابود کرد. ناگهان عبارت جست وجویی که برای معرفی HouseFresh استفاده می‌شد، مردم را به مجلات بزرگ سبک زندگی فرستاد که به وضوح حتی محصلات را آزمایش هم نمی‌کردند. مقالات این مجلات پر از اطلاعاتی است که من می‌دانم اشتباه هستند».

دومین به‌روز رسانی الگوریتم گوگل در ماه مارس ارایه شد و حتی نسبت به قبلی برای این قبیل سایت‌ها تنبیه کننده‌تر بود. هزاران بازدیدکننده روزانه HouseFresh به صدها نفر کاهش یافت. ناواروو در این خصوص گفت: «ما کاملا نابود شدیم. طی چند هفته HouseFresh مجبور شد بیشتر تیم خود را اخراج کند». او گفت اگر چیزی در این زمینه تغییر نکند، این وبسایت محکوم به فنا خواهد بود.

سخنگوی گوگل در این خصوص اظهار داشت این شرکت تنها پس از آزمایش‌های دقیق که تایید می‌کند این تغییر برای کاربران مفید خواهد بود، تغییرات را در بخش جست‌وجو راه اندازی می کند و در این روند شرکت مذکور به صاحبان وبسایت کمک می‌کند و فرصت‌هایی را برای بازخورد در رتبه بندی جست‌وجوی خود می‌دهد.

گوگل در موضع خود به صورت محکم ایستاده است تا تغییرات به نفع وب انجام شود و این تغییرات در الگوریتم جست‌وجو اعمال می‌شود. «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این شرکت هفته گذشته اظهار داشت یکی از مهم‌ترین حرکت‌ها د تاریخ موتور جست‌وجوی گوگل را به زودی اعمال می‌کند تا پاسخ‌های ارایه شده از سوی این جست‌وجوگر اینترنتی توسط هوش مصنوعی برای تمامی سوالات آماده شوند.

گرد آورنده مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالعه این مطالب پیشنهاد می شود