5G و eSIM باعث رشد اینترنت اشیاء سازمانی شدند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ICTna.ir - تحقیقات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها در سراسر جهان به طور کلی نسبت به چشم‌اندازهای ارائه‌شده توسط اینترنت اشیا خوش‌بین هستند و از جدیدترین فناوری‌ها برای بهره‌برداری از آن‌ها استفاده می‌کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت تحلیلی Omdia در یک نظرسنجی جهانی که برای تعیین نگرش ها و استراتژی های آنها نسبت به اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده بود، از صدها متخصص سازمانی در هشت بخش عمودی اکوسیستم نظرسنجی کرد.
 
به طور کلی، پاسخ دهندگان به طرز شگفت انگیزی نسبت به چشم انداز تجاری IoT خوش بین بودند، به طوری که 95 درصد از آنها انتظار داشتند که طی دو سال پس از استقرار، مزایای قابل اندازه گیری را مشاهده کنند. علاوه بر این، 90 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که پروژه های موجود اینترنت اشیاء انتظارات آنها را برآورده کرده یا فراتر از آنها بوده است.
 
در سراسر گزارش نظرسنجی، یک الگوی کلی از رشد ثابت وجود داشت، به عنوان مثال، نسبت شرکت‌هایی که بیش از 5 میلیون دلار برای اینترنت اشیا در دو سال گذشته سرمایه گذاری کرده بودند، دوبرابر شده بودند. شاید مرتبط ترین نقاط داده برای صنعت مخابرات مربوط به فناوری های مورد استفاده باشد. بیش از 70 درصد از شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از اتصال 5G برای اینترنت اشیا هستند، در حالی که فناوری eSIM/iSIM قبلاً توسط تقریباً 90 درصد شرکت‌ها طی دو سال آینده مورد استفاده قرار گرفته است یا خواهد شد.
 
What-IS-Esim.gif
 
جان کانالی، تحلیلگر اصلی اینترنت اشیا در Omdia و نویسنده این گزارش گفت: در حالی که برخی از غول‌های فناوری تلاش‌های خود در حوزه IoT را کاهش داده‌اند، شرکت‌ها از اینترنت اشیا استقبال می‌کنند و نتایج قابل‌توجهی را مشاهده می‌کنند. در واقع، شرکت‌ها به دنبال ترکیب فناوری‌های جدید مانند 5G، دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) و فناوری eSIM/iSIM هستند.
 
اندرو براون، سرپرست IoT Practice در Omdia گفت: نظرسنجی ما نشان می‌دهد که فرصت‌های زیادی از سخت‌افزار، نرم‌افزار، اتصال، خدمات وجود دارد. با این حال، امنیت در خط مقدم نگرانی‌های سازمانی باقی می‌ماند و فروشندگان باید بتوانند نه تنها محصولات و خدمات ایمن را ارائه دهند، بلکه بتوانند به طور مؤثر در راه‌حل‌های گسترده‌تر ادغام شوند. فروشندگانی که در ارائه راه حل های ایمن شکست می خورند، خود را از این بازار رو به رشد دور می کنند.

پشتیبانی