گوگل همچنان به تعدیل نیرو ادامه می‌دهد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
منبع: Zoomit

گوگل در شرایطی که باید مشکلات هوش مصنوعی جمنای را برطرف کند، نیروهای واحد امنیت و اعتماد را تعدیل کرده است.

گوگل از ماه پیش در حال تعدیل نیرو بوده و حدود ۶ درصد از نیروهای خود را تابه‌حال اخراج کرده است. اکنون گزارش منتشرشده از بلومبرگ نشان می‌دهد که آلفابت تعدادی از کارمندان بخش امنیت و اعتماد را از کار بیکار کرده است.

این اتفاق در شرایطی می‌افتد که گوگل بیش‌از‌پیش بر اعضای تیم امنیت و اعتماد خود تکیه کرده است و از آنان می‌خواهد تا پایان این هفته برای رفع مشکل خروجی‌های هوش مصنوعی مولد جمنای در حال آماده‌باش باشند.

تعدیل نیروهای بخش امنیت و اعتماد گوگل را افراد آگاه تأیید کرده‌اند؛ با‌این‌حال، اسامی این افراد ناشناس خواهد ماند؛ چرا که گوگل هیچ جزئیاتی را به‌طور عمومی فاش نخواهد کرد. این تیم حدود ۲۵۰ نفر است که کمتر از ۱۰ نفر آن‌ها در خطر بیکار‌شدن هستند.

کارکنان بخش امنیت و اعتماد گوگل وظیفه‌ی نظارت و محافظت از محصولات هوش مصنوعی این شرکت را بر‌عهده دارند و سعی می‌کنند نحوه‌ی دست‌کاری ابزارها به‌دست کلاه‌برداران را پیش‌بینی کنند. این گروه ریسک را نیز ارزیابی می‌کند تا از ایمن‌بودن پایگاه جهانی گوگل برای کاربران اطمینان پیدا کنند.

جمنای پیش‌تر با تولید تصاویر و متن‌های تاریخی نادرست و سیاه‌پوست نشان‌دادن سربازان نازی و بنیان‌گذاران ایالات متحده، اعتراض کاربران را برانگیخت. اکنون افراد آگاه اعلام کرده‌اند که گوگل از برخی کارمندان خواسته است که تعطیلات آخر هفته هم روی خروجی‌های جمنای کار کنند و آن‌ها را با هدف جلوگیری از اشتباه‌های احتمالی آزمایش کنند.

تیم امنیت و اعتماد گوگل مستقیماً روی مسئله‌ی پیش‌آمده درزمینه‌ی اشتباه‌های جمنای کار می‌کنند و با حجم کاری زیادی مواجه هستند. به‌گفته‌ی گوگل، این تعدیل نیرو تأثیری بر افرادی که روی هوش مصنوعی جمنای کار می‌کنند، نخواهد گذاشت.

یکی از مدیران گوگل در ایمیلی به کارکنان بخش امنیت و اعتماد گفت: «در وضعیت فعلی، به چندین داوطلب نیاز داریم تا موضوعات دارای اولویت را آزمایش کنیم.»

گوگل از مدت‌ها پیش در فکر کاهش تعداد کارکنان خود و سازمان‌دهی مجدد آن‌ها بوده و از اواسط ژانویه (اواخر دی) اقدامات لازم را انجام داده است. هنوز مشخص نیست که این سازمان‌دهی چه زمانی متوقف خواهد شد. گوگل معتقد است که سازمان‌دهی مجدد تیم‌ها موجب پشتیبانی بهتر از محصولات هوش مصنوعی خواهد شد.

سخن‌گوی گوگل در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت: «در حال سرمایه‌گذاری روی اولویت‌های اصلی شرکت و فرصت‌های مهم پیش رو هستیم و با کاهش بوروکراسی‌ها و ساده‌سازی ساختار خود قصد داریم فرصت خلاقیت بیشتر برای پیشرفت اولویت‌های شرکتمان را ایجاد کنیم.»

کارمندان گوگل از‌جمله اعضای تیم امنیت و اعتماد این شرکت قصد دارند از دقت و امنیت ابزارهای هوش مصنوعی مطمئن شوند. گوگل در تلاش است تا با سردمداران هوش مصنوعی مانند OpenAI رقابت کند و انتشار محصولات هوش مصنوعی را سرعت ببخشد.

 

پشتیبانی