ایلان ماسک: خوشحالم گوگل دچار اشتباه شد و برنامه‌های نژادپرستانه‌اش برای همه مشخص شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
منبع: Digiato

گوگل روز گذشته به‌دلیل برخی خطاهای گزارش‌شده توسط کاربران، اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی Gemini فعلا قادر به تولید تصویر اشخاص نیست. همین امر باعث‌شده تا «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در چند پست از شبکه اجتماعی به انتقاد از هوش مصنوعی غول موتور جستجو بپردازد.

ماسک در یکی از پست‌های خود نوشت: «خوشحالم که گوگل با قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی خود با غرور بیجا دچار اشتباه شد و برنامه‌های نژادپرستانه و ضد تمدن دیوانه‌وار خود را برای همه مشخص کرد.»

گوگل روز گذشته اعلام کرده بود که «از مشکل Gemini در تولید برخی از تصاویر تاریخی آگاه است.» غول فناوری توضیح داد که در حال تلاش برای بهبود فوری این قابلیت است و به‌زودی نسخه بهبودیافته آن را منتشر خواهد کرد. اما به‌نظر می‌رسد که بیانیه گوگل حداقل ایلان ماسک را راضی نکرده است.

ماجرا از این قرار است که ظاهرا هوش مصنوعی گوگل در پاسخ به درخواست کاربران برای ساخت تصویری از یک گروه تاریخی یا شخصیت‌هایی مانند «پدران بنیان‌گذار ایالات‌متحده آمریکا» با مشکل مواجه شده است و هیچ شخصیت غیرسفید‌پوستی در نتیجه آن وجود ندارد.

ماسک همچنین در پست دیگری به نتایج جستجوی گوگل از واژه سانسور (censorship) اشاره کرده است که گزینه‌های پیشنهادی آن به اهمیت سانسور در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارند.

این اولین باری نیست که ماسک شرکت‌های فناوری را به‌دلیل سیاست‌های ناقص مربوط به تنوع، برابری و مشارکت مورد انتقاد قرار می‌دهد. ماسک همچنین تاکنون از دیگر شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI و مدیرعامل آن، «سم آلتمن» به نفع Grok، هوش مصنوعی ایکس انتقاد کرده است.

 

پشتیبانی