اپل در حال آزمایش یک چت‌بات هوش مصنوعی با نام Ask است

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
منبع: Digiato

اپل ظاهرا در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT با نام Ask برای مشاوران بخش پشتیبانی AppleCare است که می‌تواند با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده از یک پایگاه داده داخلی به سوالات آن‌ها پاسخ دهد.

براساس گزارش‌های موجود، اپل به‌تازگی یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که ابزار جدیدی به نام Ask را در دسترس مشاوران منتخب پشتیبانی AppleCare قرار می‌دهد و می‌تواند به‌طور خودکار به سوالات فنی مشتریان از آن‌ها پاسخ دهد. سپس کارمندان اپل می‌توانند اطلاعات این چت‌بات را به‌صورت آنلاین یا تلفنی به مشتریان منتقل کنند.

Ask به‌طور خودکار و براساس اطلاعات موجود در پایگاه داده اپل، پاسخ‌های موردنیاز کاربران را تولید می‌کند و سپس مشاوران می‌توانند آن را به‌عنوان یک پاسخ «مفید» یا «غیر مفید» ارزیابی کنند. همچنین مشاوران اپل می‌توانند درباره هر موضوع حداکثر پنج سوال جدید از Ask بپرسند. اپل قصد دارد تا پس از جمع‌آوری بازخورد موردنیاز خود، این ابزار را در دسترس مشاوران بیشتری قرار دهد.

اپل از مشاوران خود درخواست کرده تا قبل از استفاده از روش‌های جستجو سنتی یا مشورت با مشاور ارشد خود برای کسب اطلاعات بیشتر، از Ask استفاده کنند و می‌گوید که این ابزار برای حل مسائل پیچیده و ناآشنا مفید است.

یکی از نمونه درخواست‌هایی که Ask می‌تواند به آن پاسخ دهد: «یک مشتری نمی‌تواند دستگاه خود را به iOS 13.7 آپدیت کند. چه کاری می‌توان انجام داد؟»

انتظار می‌رود تا اپل امسال از مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. نشریه بلومبرگ اخیرا گفته بود که iOS 18 شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی خواهد شد که به برخی از سرویس‌های اپل از جمله سیری و Messages اضافه می شود. همچنین این نشریه قبلا گفته بود که تیم AppleCare نیز از هوش مصنوعی برای تسریع خدمات پشتیبانی مشتریان استفاده خواهد کرد.

 

پشتیبانی