تی‌موبایل برای تست اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی معمولی آماده می‌شود

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 

ICTna.ir – شعبه آمریکای اپراتور تی موبایل نسبت به پرتاب جدیدترین مجموعه ماهواره های استارلینک که خدمات مستقیم اینترنت ماهواره ای به تلفن را ارائه می دهد بسیار هیجان زده است و در مورد شروع آزمایش در آینده نزدیک صحبت می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ما هنوز تاریخی برای شروع آزمایش میدانی نداریم، اما T-Mobile خاطرنشان کرد که “اکنون که ماهواره ها در مدار پایین زمین قرار دارند، آزمایش میدانی می تواند به زودی آغاز شود.” این سرویس جدید باعث خواهد شد که SpaceX ماهواره‌های Starlink خود را با شبکه تلفن همراه این اپراتور تلفیق کند تا مشتریانی را که در تلاش برای اتصال هستند قادر سازد مستقیما روی گوشی موبایل عادی خود اینترنت داشته باشند.

این پروژه مدتی است که در مسیر تجاری سازی قرار دارد، اسپیس ایکس و T-Mobile آمریکا طرح خود را برای حذف مناطق خارج از پوشش تلفن همراه تا آگوست 2022 زمانی که نقشه خود را علنی ساختند، به وضوح بیان کرده و در بوق و کرنا کردند. از آن زمان تاکنون پیشرفت خاصی عیان نشد، اما استارلینک اسپیس‌ایکس اخیراً تبلیغات سرویس Direct to Cell خود را آغاز کرده و در اوایل این هفته 21 ماهواره جدید را به فضا ارسال کرده است، از جمله شش ماهواره با قابلیت Direct to Cell. این یک نقطه عطف برای این مسیر بود.

با این حال، ارائه خدمات کامل به طور مستقیم به تلفن های همراه کاربران قریب الوقوع نیست. در ابتدا، T-Mobile  آمریکا می‌تواند پیام‌های متنی را از طریق دایرکت تو سل همراه با صدا و داده ارائه دهد تا «در سال‌های آینده» دنبال شود. خود استارلینک اخیراً اعلام کرده است که می‌تواند در سال 2025 پیشنهادات صوتی، داده و اینترنت اشیا را ارائه دهد، بنابراین ممکن است انتظار خیلی طولانی نباشد.

علاوه بر این، این سرویس بدون شک به چند ماهواره LEO دیگر نیاز دارد تا بتواند ادعای پوشش کامل در آمریکا داشته باشد. در واقع، حتی در ایالات متحده، T-Mobile خاطرنشان می کند که در نهایت می تواند “تقریبا در همه جا” پوشش ارائه دهد. این به وضوح یک پیشرفت بزرگ است.

با این حال، T-Mobile به ما یادآوری می‌کند که در حال حاضر بیش از نیم میلیون مایل مربع زمین در ایالات متحده و همچنین بخش‌های وسیعی از اقیانوس وجود دارد که با پوشش شبکه زمینی غیرقابل دسترسی هستند. این می تواند به دلیل ماهیت زمین یا محدودیت در استفاده از زمین، از جمله موارد دیگر باشد.

بعلاوه، T-Mobile سرویس پیشنهادی را “یک لایه حیاتی اضافی از اتصال” توصیف می کند، که روشی کاملا واقع بینانه برای نگاه کردن به آن است. بیشتر از این، وقتی در نظر بگیرید که بحث‌ها در مورد نسل بعدی فناوری سلولی بیشتر بر روی شبکه‌ای از شبکه‌ها، از جمله ماهواره، متمرکز می‌شوند تا پوشش کاملی داشته باشند.

ماهواره‌ها ممکن است به تازگی وارد مدار شده باشند و آزمایش‌ها هنوز آغاز نشده باشد، اما Direct to Cell قبل از اینکه 6G به واقعیت تبدیل شود، همراه ما خواهد بود. و با توجه به اینکه نی موبایل آمریکا فرصتی برای ارتقاء توان شبکه خود را از دست نمی دهد، احتمالاً با پیشرفت توسعه، چیزهای بیشتری در مورد آن خواهیم شنید.

مایک کاتز، رئیس بازاریابی، استراتژی و محصولات T-Mobile در این خصوص گفت: پرتاب امروز یک لحظه مهم برای این اتحاد پیشگامانه با SpaceX و شرکای جهانی ما در سراسر جهان است، زیرا ما تلاش می کنیم مناطق مرده را به گذشته تبدیل کنیم. ما مشتاقانه منتظر افزایش سریع Direct to Cell با اپراتورهای شریک خود در سراسر جهان هستیم و خدمات پیام رسانی را برای مشتریان T-Mobile ارائه می کنیم.

این شرکا در حال حاضر اندک هستند: KDDI، Optus، One NZ، و راجرز کانادا! اما T-Mobile و SpaceX امیدوارند به تعداد آنها اضافه کنند و ترتیبات رومینگ متقابل بیشتری ایجاد کنند. سال گذشته آنها دعوت نامه ای برای پیوستن به این کارزار صادر کردند و این هفته خاطرنشان کردند که “دعوت هنوز پابرجاست.”

 

پشتیبانی