• alt-icon
  • alt-icon
  • alt-icon
  • alt-icon
  • alt-icon
  • پشتیبانی

    تیم رضوان نت به صورت شبانه روزی در کنار شماست تا آرامش را احساس کنید. برای تماس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    تماس با ما

گروه رضوان نت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، شبکه های سازمانی،خدمات کامپیوتر و لپ تاپ، طراحی سایت و... با بیش از یک دهه در خدمت شما عزیزان هستند

خدمات کامپیوتر

تعمیرات فوق تخصصی مطابق با آخرین فناوری روز دنیا.

جلب رضایت مشتری

با رضوان نت خیالتان از امنیت و سرعت راحت باشد.

طراحی وب سایت

طراحی منحصر به فرد وب سایت خود را به ما بسپارید و در کوتاهترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید.

فروشگاه اینترنتی

امروزه فروشگاه های اینترنتی حرف اول را می زنند و سرعت خرید را بالا می برند.

سامانه پیامک

سامانه پیامک های رضوان نت فرصتی عالی برای تبلیغات کم هزینه .

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته شما همراهان عزیز با تیم رضوان نت در هرکجا و هرمکان در کنارتان هستیم.

alt-icon

اینترنت پرسرعت ADSL2+

گروه رضوان نت عاملیت رسمی شرکت داده پردازی فن آوا دارنده پروانه FCP  به شماره 23-94-100 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد و همیشه بهترین پیشنهادات را برای شما دارد. با تیم رضوان تماس بگیرید

 


9,605

بازدید و دانلود ها

12,126

پشتیبانی و خدمات

15

محصولات جدید

2,690

ثبت نام شده‌ها

موتورهای جستجو

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 امروزه بر روی اينترنت صدها ميليون صفحه حاوی اطلاعات وجود دارد. کاربران اينترنت با آگاهی از آدرس يک سايت ، قادر به اتصال به سايت مورد نظر و استفاده از منابع اطلاعاتی موجود بر روی سايت خواهند بود. ما با دريائی از اطلاعات مواجه هستيم ، در صورتيکه قصد يافتن اطلاعاتی خاص را داشته باشيم ، از چه امکاناتی در اين زمينه می توان استفاده کرد. ؟ برای جستجو و يافتن اطلاعات مورد نياز از مراکز جستجوی اطلاعات در اينترنت استفاده می گردد . به مراکز فوق Search engines نيز  گفته می شود .
مراکز جستجو در اينترنت ، نوع خاصی از سايت های موجود در وب بوده که با هدف کمک برای يافتن اطلاعات ، ايجاد شده اند. مراکز جستجو در اينترنت به منظور پاسخگوئی به کاربران متقاضی و جستجوکنندگان اطلاعات از سه روش متفاوت استفاده می نمايند. نحوه عملکرد سه روش با يکديگر مشابه بوده و تنها تفاوت موجود ميدان انتخاب شده برای عمليات جستجو است .

  • اينترنت و يا بخشی از آن بر اساس کلمات مهم ، جستجو می گردد.

  • از کلمات پيدا شده يک ايندکس بهمراه محل مربوط به هر يک ، ايجاد می نمايند.

  • به کاربران امکان جستجو برای کلمات خاص و يا ترکيبی از آنها که در فايل ايندکس موجود می باشند ، داده می شود.

مراکز جستجوی اوليه در اينترنت ، صرفا" اطلاعات مربوط به چندين هزار صفحه وب را ايندکس و روزانه دو تا سه هزار کاربر متقاضی به آنها مراجعه می کردند. مراکز جستجوی فعلی در اينترنت اطلاعات مربوط به صدها ميليون صفحه را ايندکس نموده و روزانه به بيش از دهها ميليون متقاضی پاسخ می دهند. 

 وب
 اغلب مردم زمانيکه از مراکز جستجو در اينترنت سخن می گويند ، منظور آنها مراکز جستجوی وب است . قبل از مطرح شدن وب ( مشهورترين بخش اينترنت ) ، از مراکز جستجوی اطلاعات برای کمک به کاربران برای يافتن اطلاعات استفاده می گرديد.  برنامه هائی نظير : " gopher"  و " Archie" از فايل های ذخيره شده بر روی سرويس دهنده های متصل به اينترنت ، يک ايندکس ايجاد می کردند. بدين ترتيب  جستجو و دسترسی به اطلاعات و مستندات مورد نظر در اسرع وقت انجام می گرديد. در اواخر سال 1980 اکثر کاربران مستلزم دارابودن دانش کافی در رابطه با استفاده از gopher,Archie و Veronica بودند. امروزه اکثر کاربران اينترنت دامنه جستجوی خود را محدود به وب نموده اند.
قبل از اينکه يک مرکز جستجو قادر به ارائه آدرس و محل فايل مورد نظر باشد ، می بايست فايل مورد نظر پيدا شود. به منظور يافتن اطلاعات مربوط به صدها ميليون صفحه وب موجود ،  مراکز جستجو می بايست از يک نرم افزار خاص با نام Spider ( عنکبوت ) برای ايجاد ليست های شامل کلمات  موجود در هر يک از صفحات وب ، استفاده نمايند. فرآيند ايجاد ليست های مربوطه توسط  Spider ، اصطلاحا" web crawling ناميده می شود. برای ايجاد و نگهداری يک ليست مفيد از کلمات ، Spider های مراکز جستجو می بايست تعداد زيادی از صفحات وب را بررسی و مشاهده نمايند. نحوه حرکت Spider در وب به چه صورت است ؟ نقاط شروع ، ليستی از سرويس دهندگان با ترافيک و اطلاعات بالا و صفحات وب متداول است . Spider از يک سايت رايج عمليات خود را آغاز و پس از ايندکس نمودن کلمات موجود در صفحات وب  ، هر يک از لينک های موجود در صفحات را برای ادامه حرکت خود انتخاب خواهد کرد. بدين ترتيب سيستم مبتنی بر Spider بسرعت حرکت خود در طول وب را آغاز خواهد کرد.

 Google يکی از مراکز جستجوی دانشگاهی و معتبر است . در سيستم فوق از چندين  Spider  ( معمولا" سه Spider در هر لحظه ) برای ايجاد مقادير اوليه برای سيستم ، استفاده  می گردد .  هر Spider قادر به نگهداری ارتباط خود با بيش از 300 صفحه وب در يک لحظه است . با استفاده از چهار spider ، سيستم فوق قادر به جستجوی 100 صفحه در ثانيه و توليد 600 کيلوبايت اطلاعات در هر ثانيه است .  اطلاعات مورد نياز هر يک از spider ها می بايست بسرعت در اختيار آنان گذاشته شود. سيستم اوليه Google ، دارای يک سرويس دهنده اختصاصی به منظور تغذيه آدرس های URL مورد نياز برای هر يک از Spider ها بود. به منظور افزايش سرعت عمليات ، Google از يک سيستم DNS اختصاصی استفاده می کرد. ( در ساير موارد از DNS مربوط به ISP استفاده می گردد ) . زمانيکه Spider به يک صفحه وب شامل تگ های Html برخورد می نمايد ، دو آيتم در رابطه با آن را ياداشت خواهد کرد :

  • کلمات موجود در صفحه

  • محلی که کلمات پيدا شده اند.

از کلمات موجود در عنوان (title) ، زيرعناوين (Subtitles) ، تگ های متا و ساير مکانهای مهم ياداشت برداشته شده تا در آينده با توجه به خواسته کاربر ، امکان پاسخگوئی مناسب به آنها فراهم گردد.  Spider مربوط به Google ، از کلمات موجود در هر يک از صفحات وب ايندکس ايجاد و کلماتی نظير : "a" ، "an" و "the"  را حذف می نمايند. ساير Spider ها هر يک دارای رويکردهای خاص خود در اين زمينه می باشند.
سياست های استفاده شده در رابطه با نحوه ايندکس نمودن اطلاعات صفحات وب ، مستقيما" بر سرعت عملکرد spider ها تاثير گذاشته و به کاربران امکان جستجوی قدرتمندتر و کارآ را خواهد داد. مثلا" برخی از Spider ها ، علاوه بر نگهداری اطلاعات مربوط به عناوين و لينک ها ،  يکصد کلمه با فرکانس تکرار بيشتر در صفحه وب و کلمات موجود در بيست خط اوليه را نيز نگهداری خواهند کرد. مرکز جستجوی Lycos از رويکرد فوق استفاده می نمايد.
سيستم های ديگر نظير " Altavista ، از روش خاص خود در اين زمينه استفاده می نمايند.  در سيستم فوق برای هر يک از کلمات موجود در صفحه شامل "a"  ، "an" و "the"  و ساير کلمات مشابه نيز ايندکس ايجاد می گردد.

تگ های متا
با استفاده از تگ های متا ، ايجاد کنندگان صفحات وب می توانند کلمات کليدی موجود در صفحه و نحوه ايندکس نمودن آن را مشخص نمايند. روش فوق در موارديکه يک کلمه دارای بيش از يک معنی می باشد بسيار مفيد و کارساز خواهد بود. بدين ترتيب تگ های فوق به مراکز جستجو راهنمائی لازم در خصوص انتخاب معنی مربوط به کلمات مورد نظر را خواهند داد. در اين راستا ممکن است برخی از راهنمائی های انجام شده نيز اغفال کننده بوده و نتايج مثبتی را برای مراکز جستجو بدنبال نداشته باشد. به منظور پيشگيری از راهنمائی های اغفال کننده توسط تگ های متا ، برنامه های Spider عمليات بازبينی محتويات يک صفحه وب را به منظور تطبيق با اطلاعات ارائه شده توسط تگ ها ی متا ،  انجام می دهند. اطلاعات نادرست  ارائه شده  بوسيله  تگ های متا ، توسط Spider ها ناديده گرفته می شود.
تمام موارد فوق مفروض به حالتی است که ايجاد کننده صفحه وب قصد معرفی صفحه ايجاد شده  خود را به مراکز جستجو  دارد. در برخی موارد ممکن است تمايلی به انجام اين کار وجود نداشته باشد.

ايجاد ايندکس
پس از اينکه عمليات Spider ها در رابطه با يافتن اطلاعات به اتمام رسيد ، ( عمليات فوق در عمل با توجه به ماهيت وب و استقرار صفحات وب جديد هرگز به پايان نخواهد رسيد ، بنابراين همواره عمليات جستجو و يافتن اطلاعات توسط Spider ها انجام می گيرد) مراکز جستجو می بايست اطلاعات مورد نظر را بگونه ای ذخيره نمايند که قابل استفاده باشند. دو روش عمده در اين راستا وجود دارد:

  • اطلاعات بهمراه داده ذخيره گردند.

  • با استفاده از روشی اطلاعات ايندکس گردند.

در ساده ترين حالت ، يک مرکز جستجو می تواند صرفا" کلمه و آدرس URL آن را ذخيره نمايد. روش فوق در بازيابی اطلاعات و جستجو توسط کاربران ايجاد محدوديت خواهد کرد. با استفاده از روش فوق نمی توان جايگاه و وزن يک کلمه در يک صفحه وب را مشخص نمود. مثلا" نمی توان تشخيص داد که کلمه مورد نظر چند مرتبه در صفحه تکرار شده و يا لينک های موجود در صفحه نيز شامل کلمه مورد نظر می باشند يا خير . بدين ترتيب امکان ارائه يک ليست از صفحات وب که شامل کلمه مورد نظر بر اساس ميزان تکرار می باشند ، وجود نخواهد داشت .
به منظور ارائه نتايج مفيدتر توسط مراکز جستجو ، اکثر مراکز جستجو صرفا" کلمه و آدرس URL را ذخيره نمی نمايند . در اين حالت مواردی نظير : تعداد تکرار کلمه در صفحه نيز ذخيره خواهد شد. مراکز جستجو همچنين به  هر entry يک وزن را نسبت خواهند داد. وزن نسبت داده شده، نشاندهنده جايگاه کلمه در صفحه است ( ابتدای صفحه ، در لينک ها ، در تگ های متا  و يا در عنوان صفحه ) هر يک از مراکز جستجو برای اختصاص يک وزن مناسب به کلمه مورد نظر از يک فورمول استفاده می نمايند. موضوع فوق يکی از دلايلی است که جستجو يک کلمه توسط دو مرکز جستجو ، نتايج مشابه ای را بدنبال نخواهد داشت . 
مراکز جستجو بدليل استفاده بهينه از فضای ذخيره سازی ، اطلاعات مورد نظر را بصورت رمز شده ذخيره می نمايند. مثلا" در نسخه اوليه سايت Google از دو بايت به منظور ذخيره سازی اطلاعات مربوط به  کلمات در يک صفحه استفاده می کردند. کلمات بصورت حروف بزرگ بهمراه اندازه فونت ، وزن و موقعيت آن ذخيره می گرديد. هر يک از فاکتورهای فوق دو ويا سه بيت از دو بايت اشاره شده را به خود اختصاص می دادند. بدين ترتيب اطلاعات گسترده ای بصورت  فشرده ذخيره و سپس عمليات ايجاد ايندکس انجام می گيرد.
ايندکس دارای صرفا"  يک هدف است : امکان يافتن اطلاعات با سرعت بالا . برای ايجاد ايندکس از روش های متعددی استفاده می گردد. يکی از بهترين روش های موجود ، ايجاد يک جدول Hash است . در روش hashing ، از يک فورمول برای اختصاص يک عدد به يک کلمه استفاده می گردد. توزيع عددی با توزيع کلمات بصورت الفبائی با يکديگر متفاوت بوده و همين امر ، موثر بودن جداول hash را بدنبال خواهد داشت .  در زبان انگليسی حروفی  وجود دارد که کلمات زيادی با آنان آغاز می گردد. مثلا" بخش  حرف "M" ، در يک ديکشنری بمراتب قطورتر از حرف "X" است . بدين ترتيب جستجو و يافتن کلماتی که با حرف M شروع می گردند زمان بمراتب بيشتری نسبت به يافتن کلماتی که با حرف "X" آغاز می گردند ، را طلب می کند. در روش hashing ، با آگاهی  از موارد فوق،  بگونه ای رفتار می گردد که متوسط زمان  بازيابی هر کلمه کاهش يابد. در روش فوق ايندکس از داده واقعی متمايز می گردد. جدول hash ، شامل شماره hash بهمراه اشاره گری است که به داده مورد نظر اشاره می نمايد. با ايجاد يک سيستم ايندکس مناسب و ذخيره سازی مطلوب اطلاعات ، امکان ارائه نتايج مفيد برای کاربران را فراهم خواهد کرد. 

جستجو
کاربران برای جستجوی اطلاعات مورد نياز ، پس از ورود به سايت مرکز جستجو ، يک query را ايجاد می نمايند. query می تواند ساده و صرفا" شامل يک کلمه و يا پيچيده و استفاده از عملگرهای منطقی باشد. برخی از عملگرهای منطقی عبارتند از :

  •  AND .  تمام کلماتی که توسط AND بيکديگر ملحق شده اند ، می بايست در صفحه موحود باشند. در برخی از مراکز جستجو از عملگر "+"  بعنوان عملگر جايگزين AND نيز استفاده می شود.

  • OR  . حداقل يکی از کلماتی که توسط OR بيکديگر ملحق شده اند ، می بايست در صفحه موجود باشد .

  • NOT . کلمه بعد از NOT نبايد در صفحه موجود باشد. برخی از مراکز جستجو از عملگر "-" نيز استفاده می نمايند.

  • Followed by . يکی از کلمات می بايست مستقيما" پس از کلمه ديگر وجود داشته باشد.

آينده مراکز جستجو 
جستجوهائی که توسط عملگرهای منطقی تعريف می گردند از نوع جستجوهای literal می باشند. مراکز جستجو به منظور ارائه نتايج مورد نظر کاربر ، دقيقا"  کلمه و يا کلمات مشخص شده توسط کاربر در بانک اطلاعاتی جستجو می نمايند. روش فوق در موارديکه يک کلمه دارای بيش از يک معنی باشد ، نتايج مثبتی را بدنبال نخواهد داشت . برای اخذ نتايج دلخواه ، کاربران اينترنت می توانند با استفاده از عملگرهای منطقی محدوديت هائی را ايجاد نمايند ، روش مناسب اين است که محدوديت فوق از طريق مرکز جستجو اعمال گردد.
يکی از موارديکه اخيرا" توسط محققين متفاوتی در مراکز جستجو دنبال می گردد ، جستجو بر اساس مفهوم است .در روش فوق با استفاده از آناليزهای آماری بر روی صفحات شامل کلمات سعی در ارائه نتايج مطلوبتری وجود دارد. در برخی موارد ديگر استفاده از زبانهای طبيعی برای جستجو دنبال می گردد. در روش فوق برای طرح سوال خود از يک مرکز جستجو از روشی که توسط انسان برای طرح سوالات مربوطه استفاده می گيرد، استفاده خواهد شد. در اين راستا ضرورتی به استفاده از عملگرهای منطقی و يا query های پيچيده نخواهد بود.

چرا رضوان نت؟

چرا انتخاب رضوان

۱تمامی خدمات رضوان نت دارای پشتیبانی 24 ساعته می باشد .

 

۲رضوان نت بهترین پیشنهاد ها را با نازلترین قیمت ها ارائه می دهد.

۹۹%

سرویس های اینترنت ما دارای جشنواره هایی هستند که موجب رضایت مشترکین محترم شده است

مشاهده

مهارت‌های ما


اینترنت پرسرعت
طراحی سایت
پیاده سازی شبکه های سازمانی
پشتیبانی
خدمات انواع سیمکارت

جدول قیمت‌ها

 

89000 تومانسالانه

پلان معمولی دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • 1 گیگ فضای هاست
  • 20 گیگ حجم ترافیک ماهانه
  • تعداد دامنه 0
  • ساب دامین نامحدود
  • بک آپ آپتایم
سفارش
209000 تومانسالانه

پلان نامحدود دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • فضای هاست5 گیگ
  • ترافیک ماهانه نامحدود
  • تعداد دامنه
  • ساب دامین
  • ایمیل نامحدود
  • بک آپ آپتایم
سفارش
279000  تومانسالانه

پلان توسعه یافته دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • 10 گیگ فضای هاست
  • حجم ترافیک نامحدود
  • نامحدود تعداد دامنه
  • نامحدود ساب دامین
  • بک آپ آپتایم
سفارش
599000 تومانسالانه

پلان حرفه‌ای دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • فضای هاست50 گیگ  
  • ناحدود حجم ترافیک
  • نامحدود تعداد دامنه
  • نامحدود ساب دامین
  • بک آپ آپتایم
سفارش

معرفی تیم رضوان نت

  • متولد بهمن ماه  از تهران می باشد و در راستای ارائه خدمات نوین فناوری اطلاعات با تیمی مجرب و نخبگان ایرانی اقدام به راه اندازی یک شرکت فناوری اطلاعات در سال 1383 نموده است و امیدواراست تا خداوند متعال تیم رضوان نت را حمایت نماید و از استفاده نظرات و انتقادات شما عزیزان دریغ نخواهد کرد..

    محسن عزیزی
    مدیرعامل رضوان نت
  • متولد فروردین ماه  از استان فارس می باشد و فعالیت خود را از سال 1396 در تیم رضوان آغاز کرد و با ارائه حسن نیت خود در راستای حمایت از تولیدات داخلی و کمک به تولید کنندگان به عنوان مدیر فروشگاه رضوان استور انتخاب شد.

    حمیدرضا رنجبر
    مدیریت رضوان استور
  • خانم محمودی راد در اسفند ماه و تهران متولد شده است و از سال 1392 به عنوان مسئول زیر ساخت های رضوان نت و با حفظ سمت به عنوان مدیر منابع انسانی رضوان نت مشغول به کار می باشد

    خانم محمودی راد
    مدیر زیرساخت های رضوان
  • خانم احمدی متولد فروردین ماه در تهران است که از سال 1388 به عنوان مسئول  بازاریابی و پشتیبانی فعالیت می کند

    خانم احمدی
    مسئول امور بازاریابی
  • مهدی آرام دوست متولد آذر ماه در تهران می باشد که در سال 1398 به عنوان بازاریاب و مسئول فروش و طراحی فروشگاه رضوان استور فعالیت خود را آغاز نمود

    مهدی آرام دوست
    بازاریاب فروشگاه رضوان استور
  • متولد آذر ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول الکترونیک و پشتیبانی فنی تیم رضوان فعالیت می نماید

    خانم صدری
    مسئول الکترونیک و فنی
  • متولد فروردین ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول فروش لپ تاپ و لوازم جانبی فروشگاه رضوان فعالیت می نماید

    خانم دیدا
    مسئول فروش لپ تاپ
  • متولد فروردین ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول فروش موبایل و لوازم جانبی فروشگاه رضوان فعالیت می نماید

    خانم سیدی
    مسئول فروش موبایل و لوزم جانبی
  • متولد دی ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول فروش کنسول بازی و لوازم جانبی فروشگاه رضوان فعالیت می نماید

    آقای باشوکی
    مسئول فروش کنسول بازی و لوزم جانبی
  • متولد اردیبهشت ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول کافی نت چهاردهم تهرانسر و مدیر اجرایی دوربین های مداربسته و تبلیغات فعالیت می نماید

    آقای ولیزاده
    مسئول کافی نت چهاردهم تهرانسر و مدیر اجرایی دوربین های مداربسته و تبلیغات
  • متولد آبان ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول امور اداری و ثبت نامی آغاز و در ادامه به عنوان مسئول واحد تعمیرات سخت افزار فعالیت می نماید

    آقای محبی
    مسئول امور تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری
  • متولد آذر ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول امورچاپ و تبلیغات آغاز و درحال حاضر با عنوان مسترفاکتور در مجموعه فعالیت می نماید

    آقای قزوینی
    مسئول امور طراحی و چاپ
  • متولد شهریور ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول امور اداری و در حال حاضر به عنوان سرپرست و ناظر دفاتر رضوان نت در تهران و شهرستان ها فعالیت می نماید

    آقای رنجبر
    مسئول امور اداری و سرپرست دفاتر

همکاران ما

556

سامانه پیامکی رضوان نت

با تبلیغات هدفمند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید

رضوان اس ام اس با تيمي مجرب در زمينه ي پيامک انبوه و تبليغاتي کار خود را از اوايل سال 92 به صورت رسمي اغاز نموده است و در اين مدت زمان کوتاه پيشرفت هاي چشم گيري داشته که نشان از رضايت مشتري و حسن نيت شرکت بوده است هدف اين شرکت خدمت رساني در زمينه ي تبليغات پيامکي به روش نوين مي باشد . و اميدست در اين راه پله هاي ترقي را طي نموده و بتواند رضايت مشتريان خود را به نحو احسن جلب نمايد . رضوان اس ام اس در اين زمينه ايده هاي نويني را مطرح و اجرا نموده که خود موجب توسعه وپيشرفت هايي در تبليغات پيامکي از جمله کاهش هزينه هاي تبليغات بوده است .

مشاهده سایت

پشتیبانی