• alt-icon
  • alt-icon
  • alt-icon
  • alt-icon
  • alt-icon
  • پشتیبانی

    تیم رضوان نت به صورت شبانه روزی در کنار شماست تا آرامش را احساس کنید. برای تماس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    تماس با ما

گروه رضوان نت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، شبکه های سازمانی،خدمات کامپیوتر و لپ تاپ، طراحی سایت و... با بیش از یک دهه در خدمت شما عزیزان هستند

خدمات کامپیوتر

تعمیرات فوق تخصصی مطابق با آخرین فناوری روز دنیا.

جلب رضایت مشتری

با رضوان نت خیالتان از امنیت و سرعت راحت باشد.

طراحی وب سایت

طراحی منحصر به فرد وب سایت خود را به ما بسپارید و در کوتاهترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید.

فروشگاه اینترنتی

امروزه فروشگاه های اینترنتی حرف اول را می زنند و سرعت خرید را بالا می برند.

سامانه پیامک

سامانه پیامک های رضوان نت فرصتی عالی برای تبلیغات کم هزینه .

پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی 24 ساعته شما همراهان عزیز با تیم رضوان نت در هرکجا و هرمکان در کنارتان هستیم.

alt-icon

اینترنت پرسرعت ADSL2+

گروه رضوان نت عاملیت رسمی شرکت داده پردازی فن آوا دارنده پروانه FCP  به شماره 23-94-100 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد و همیشه بهترین پیشنهادات را برای شما دارد. با تیم رضوان تماس بگیرید

 


9,605

بازدید و دانلود ها

12,126

پشتیبانی و خدمات

15

محصولات جدید

2,690

ثبت نام شده‌ها

VOIP

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 IP تلفنی ، ارسال مکالمات تلفنی بر روی يک شيکه مبتنی بر داده است . به نکنولوژی فوق VoIP)Voice-over IP) نيز گفته می شود. امروزه مکالمات گسترده ای از طريق شبکه های مبتنی بر داده ( نظير اينترنت )  انجام می شود .

Circuit Switching
شرکت های تلفن بيش از يکصد سال است که از تکنولوژی Circuit Switching استفاده می نمايند. در روش فوق بمحض برقراری ارتباط بين دو نفر ، در تمام مدت زمان مکالمه يک مدار اختصاصی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. بدين ترتيب برای دو نقطه مربوطه  يک ارتباط دو سويه ايجاد می گردد. نحوه انجام يک مکالمه صوتی به صورت زير است :

  • پس از برداشتن گوشی تلفن يک بوق شنيده می گردد. بوق فوق بمنزله برقراری ارتباط  با شرکت تلفن ( مرکز مربوطه ) است .

  • با استفاده از سيستم تلفن ، اقدام به  شماره گيری می گردد.

  • ارتباط مورد نظر از طريق مجموعه ای از سوئيج ها عبور داده شده تا به مخاطب مورد نظر برسد.

  • يک ارتباط بين تلفن شما و مخاطب برقرار و يک مدار فعال می گردد.

  • مکالمه با مخاطب مورد  نظر در مدت زمان دلخواه  انجام می گيرد.

  • پس از  قطع مکالمه ، مدار فعال شده بين شما و مخاطب غير فعال خواهد شد.

فرض کنيد مدت زمان مکالمه شما ده دقيقه باشد ، در طول مدت زمان فوق مدار ايجاد شده بين دو تلفن بصورت پيوسته فعال خواهد بود. در سيستم های قديمی مخابراتی ، مکالمه تلفنی با نرخ انتقال اطلاعات  ثابت 64 کيلو بيت در ثانيه و يا 1024 بيت در ثانيه در هر جهت انجام می گرفت( مجموع نرخ انتقال اطلاعات 128 کيلوبيت در ثانيه ) .با توجه به اينکه در هر کيلوبايت ، هشت کيلوبيت وجود دارد ، بنابراين در هر ثانيه 16 کيلو بايت و يا در هر دقيقه 960 کيلوبايت اطلاعات ارسال می گردد( زمانی که مدار فعال است ) .بنابراين در مدت زمان ده دقيقه ارتباط تلفنی ، مجموع اطلاعات ارسال شده 9600 کيلو بايت ( 4/9 مگابايت ) خواهد بود.
در يک مکالمه تلفنی اکثر داده های ارسال شده بيهوده می باشند. زمانی که شما حرف می زنيد ، مخاطب صرفا" گوش می دهد . اين بدان معنی است که در هر مقطع زمانی ، ازنصف  خط ارتباطی بيشتر استفاده نمی گردد. ( سکوت موجود بر روی خط در مدت زمان برقراری ارتباط زياد خواهد بود ) در اين حالت حجم اطلاعات ارسال شده  ، به 7/4 مگابايت تنزل پيدا خواهد کرد.
شبکه های مبتنی بر داده از روش Circuit switching استفاده نکرده و در مقابل ، روش Packet Switching استفاده می گردد.

Packet Switching
در روش Packet Switching بر خلاف Circuit Switching  که بصورت پيوسته ارتباط را فعال نگه می دارد ، صرفا" در زمان ارسال اطلاعات ( يک بخش کوچک داده که به آن packet گفته می شود ) ارتباط فعال خواهد شد. اطلاعات مربوط به فرستنده به مجموعه ای از Packet تقسيم می گردد. در هر يک از بسته های اطلاعاتی آدرس فرستنده و دريافت کننده اطلاعات قرار خواهد گرفت . دريافت کننده بسته های اطلاعاتی  ، اطلاعات را به يکديگر ملحق تا اطلاعات اوليه بوجود آيند. روش فوق بسيار کارآ بوده و زمان فعال بودن ارتباط بين فرستنده و گيرنده را به حداقل مقدار خود می رساند. بدين ترتيب ترافيک موجود بر روی شبکه نيز کاهش خواهد يافت . کامپيوترهای فرستنده و گيرنده در زمان ارتباط با يکديگر قادر به دريافت و يا ارسال اطلاعات برای ساير کامپيوترها نيز خواهند بود.
تکنولوژی VoIP از روش Packet Switching  استفاده می کند. بااستفاده از روش فوق امکان برقراری چندين مکالمه تلفنی فراهم می گردد. با استفاده از PSTN ، يک مکالمه ده دقيقه ای ، ده دقيقه کامل از زمان انتقال با نرخ 128 کيلوبيت در ثانيه را اشغال خواهد کرد. در روش VoIP ، مکالمه ده دقيقه ای اشاره شده صرفا" 3/5 دقيقه زمان انتقال را با نرخ 64 کيلوبيت در ثانيه اشغال خواهد کرد. در اين حالت 64 کيلوبيت در ثانيه برای مدت 3/5 دقيقه ، و 128 کيلوبيت در ثانيه برای زمان باقيمانده 5 /6  آزاد خواهد ماند.
فرض کنيد که شرکت شما دستگاه مورد نظر بمنطور استفاده از سرويس VoIP را خريداری و نصب کرده باشد. در شرکت مربوطه صدها تلفن و يک PBX)Private branch exchange) نيز نصب شده است . PBX سوئيچی است که از آن بمنظور ارتباط مجموعه ای از تلفن ها به يکديگر و به يک يا چندين خط خارج از شرکت استفاده می گردد. در مثال فوق PBX بصورت يک gateway است .
از gateway بمنظور ارتباط دستگاههای موجود در دو شبکه متفاوت استفاده می گردد. PBX يک Gateway است .( چون سيگنال های استاندارد circuit-switching هر يک از تلفن ها را به داده های ديجيتال بمنظور ارسال از طريق يک شبکه مبتنی بر IP و Packet Switching  تبديل می نمايد). 

روش برقراری يک مکالمه از طريق يک شبکه Packet-Switching  و با استفاده از VoIP بصورت زير است :

  • دريافت کننده را فعال تا از طريق آن يک سيگنال برای PBX ارسال گردد.

  • PBX سيگنال را دريافت و يک بوق آزاد را برای فرستنده ارسال می دارد.

  • فرستنده اقدام به شماره گيری تلفن مخاطب مورد نظر را می نمايد. شماره فوق در ادامه توسط PBX بصورت موقت ذخيره می گردد.

  • پس از مشخص نمودن شماره توسط فرستنده ، PBX بمنظور اطمينان از صحت فرمت ،آن را بررسی خواهد کرد.

  • PBX در رابطه با نجوه تطبيق شماره دريافتی با شخص مورد نظر اقدامات لازم را انجام خواهد داد. درفرآيند تطبيق ، شماره مورد نظر به آدرس IP دستگاه ديگر که "ميزبان IP" ناميده می گردد ، ملحق می گردد.  "ميزبان IP"  عملا" يک PBX ديجيتالی ديگر است که به سيتم تلفن محلی که با آن ارتباط برقرار شده ، نصب شده است . در موارد خاصی که مخاطب از يک سرويس گيرنده VoIP مبتنی بر کامپيوتر استفاده می نمايد ، "ميزبان IP" ، سيستمی  است که قصد برقراری ارتباط با آن وجود دارد.

  • يک session بين PBX اداره تماس گيرنده و "ميزبان IP" برقرار می گردد. هر سيستم می بايست از پروتکل ها یمشابه بمنظور برقراری ارتباط استفاده نمايد. سيستم ها دو کانال برای هر جهت را پياده سازی خواهند کرد.

  • مکالمه به  مدت زمان مورد نظر انجام می گيرد.در زمان برقراری مکالمه ، PBX شرکت شما و ميزبان IP مخاطب ، بسته هایی اطلاعاتی را ارسال و يا دريافت می دارند.

  • مکالمه به اتمام رسيده و دريافت کننده غيرفعال می گردد.

  • پس از قطع ارتباط ، مدار( ارتباط ) موجود بين تلفن تماس گيرنده و PBX آزاد می گردد.

  • PBX سيگنالی را برای ميزبان IP ارسال و خاتمه مکالمه را اعلام می نمايد.

  • پس از اتمام session ، دستگاه PBX شماره تلفن تطبيق داده شده به "ميزبان IP" را از حافظه خود پاک می نمايد.

بمنظور برقراری ارتباط از طريق تلفن با دستگاههائی نظير : کامپيوتر در طول يک شبکه ، می بايست از يک پروتکل مشترک استفاده گردد.

پروتکل
از دو پروتکل عمده برای VoIP استفاده می شود. پروتکل های فوق روش های مربوط به ارتباط دستگاههای متفاوت از طريق VoIP را مشخص  و Codec های صوتی را نيز تعيين  می نمايد.  "کدک " از تلفيق دو واژه Code و Decode تشکيل شده است .  کدک ، يک سيگنال صوتی را به يک سيگنال ديجيتالی فشرده شده تبديل می نمايد.
اولين پروتکل H.323 است . پروتکل فوق استاندارد ارائه شده توسط( ITU(International Telecommunication Union است. H.323 يک پروتکل پيشرفته و پيچيده است . پروتکل فوق مشخصات لازم برای ويدئوکنفرانس های محاوره ای و اشنتراک داده و نرم افزارهای صوتی نظير IP تلفنی را تعريف می نمايد. H.323 دارای مجموعه ای از ساير پروتکل ها بوده که هر يک دارای کاربرد خاص خود می باشند.

H.323 Protocol

Video

Audio

Data

Transport

H.261
H.263

G.711
G.722
G.723.1
G.728
G.729

T.122
T.124
T.125
T.126
T.127

H.225
H.235
H.245
H.450.1
H.450.2
H.450.3
RTP
X.224.0

خيرا" پروتکل ديگری با نام SIP)session Initiation Protocol) توسط IETF ارائه شده است .SIP نسبت به H.323  دارای کارائی بمراتب بيشتری بوده  و صرفا" برای IP تلفنی طراحی و پياده سازی شده است .

روش های استفاده از VoIP
برای استفاده از VoIP ، چهار حالت متفاوت وجود دارد :

  • کامپيوتر به کامپيوتر . ساده ترين روش استفاده از VoIP است . شرکت های متعددی ، خدمات فوق را ارائه می دهند.  برای استفاده از روش فوق به نرم افزار مربوطه ،  ميکروفن ،  بلندگو ،  کارت صدا و  خط ارتباطی با سرعت مناسب ( خطوط DSL  و يا مودم های کابلی ) نياز خواهد بود. MSN Explorer يک نمونه از نرم افزارهای مربوطه در اين زمينه است .

  • کامپيوتر به تلفن . با استفاده از روش فوق می توان از طريق کامپيوتر با هر شخص که دارای يک خط تلفن است ، ارتباط برقرار کرد. برای استفاده از روش فوق به يک نرم افزار سرويس گيرنده نياز خواهد بود. نرم افزار فوق اغلب بصورت رايگان در اختيار علاقه مندان قرار می گيرد. هزينه مکالمات انجام شده ، بمراتب پايين تر از روش های قديمی است .  مثلا" نرم افزار Net2Phone تماس های تا مرز پنج دقيقه را در سرتاسر امريکا مجانی انجام داده و در صورتيکه تماس از پنج دقيقه تجاوز نمايد ، بابت هر دقيقه حدود 4 سنت دريافت می گردد.

  • تلفن به کامپيوتر . برخی از شرکت ها ، شماره تلفن های خاصی را بمنظور تماس کاربران معمولی تلفن با کاربران کامپيوتر فراهم نموده اند. نصب يک نرم افزار خاص بمنظور انجام عمليات فوق ، بر روی کامپيوتر سرويس گيرندگان ، الزامی است.

  • تلفن به تلفن . با استفاده از Gateways می توان با هر تلفن استاندارد در سطح دنيا ارتباط برقرار کرد. برای استفاده از سرويس فوق که توسط برخی از شرکت ها ارائه می گردد ، می بايست در  ابتدا با يکی از Gateway های مربوط به آنان تماس برقرار کرد. در ادامه شماره تلفن مورد نظر خود را مشخص و نهايتا" توسط شرکت مربوطه امکان برقراری ارتباط با استفاده از يک شبکه مبتنی بر IP فراهم خواهد شد. در اين روش ،  لازم است که در ابتدا از يک شماره خاص استفاده گردد.( شماره مربوط به Gateway شرکت ارائه دهنده خدمات فوق ) .

اکثر سازمانها و موسسات با نصب سيستم های VoIP  امکان استفاده از IP تلفنی را برای کاربران خود فراهم نموده اند. تکنولوژی فوق با سرعت در حال رشد و گسترش همگانی است . کيفيت بالا و هزينه پايين از مهمترين دلايل  فراگير شدن تکنولوژی فوق است .   

چرا رضوان نت؟

چرا انتخاب رضوان

۱تمامی خدمات رضوان نت دارای پشتیبانی 24 ساعته می باشد .

 

۲رضوان نت بهترین پیشنهاد ها را با نازلترین قیمت ها ارائه می دهد.

۹۹%

سرویس های اینترنت ما دارای جشنواره هایی هستند که موجب رضایت مشترکین محترم شده است

مشاهده

مهارت‌های ما


اینترنت پرسرعت
طراحی سایت
پیاده سازی شبکه های سازمانی
پشتیبانی
خدمات انواع سیمکارت

جدول قیمت‌ها

 

89000 تومانسالانه

پلان معمولی دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • 1 گیگ فضای هاست
  • 20 گیگ حجم ترافیک ماهانه
  • تعداد دامنه 0
  • ساب دامین نامحدود
  • بک آپ آپتایم
سفارش
209000 تومانسالانه

پلان نامحدود دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • فضای هاست5 گیگ
  • ترافیک ماهانه نامحدود
  • تعداد دامنه
  • ساب دامین
  • ایمیل نامحدود
  • بک آپ آپتایم
سفارش
279000  تومانسالانه

پلان توسعه یافته دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • 10 گیگ فضای هاست
  • حجم ترافیک نامحدود
  • نامحدود تعداد دامنه
  • نامحدود ساب دامین
  • بک آپ آپتایم
سفارش
599000 تومانسالانه

پلان حرفه‌ای دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • فضای هاست50 گیگ  
  • ناحدود حجم ترافیک
  • نامحدود تعداد دامنه
  • نامحدود ساب دامین
  • بک آپ آپتایم
سفارش

معرفی تیم رضوان نت

  • متولد بهمن ماه  از تهران می باشد و در راستای ارائه خدمات نوین فناوری اطلاعات با تیمی مجرب و نخبگان ایرانی اقدام به راه اندازی یک شرکت فناوری اطلاعات در سال 1383 نموده است و امیدواراست تا خداوند متعال تیم رضوان نت را حمایت نماید و از استفاده نظرات و انتقادات شما عزیزان دریغ نخواهد کرد..

    محسن عزیزی
    مدیرعامل رضوان نت
  • متولد فروردین ماه  از استان فارس می باشد و فعالیت خود را از سال 1396 در تیم رضوان آغاز کرد و با ارائه حسن نیت خود در راستای حمایت از تولیدات داخلی و کمک به تولید کنندگان به عنوان مدیر فروشگاه رضوان استور انتخاب شد.

    حمیدرضا رنجبر
    مدیریت رضوان استور
  • خانم محمودی راد در اسفند ماه و تهران متولد شده است و از سال 1392 به عنوان مسئول زیر ساخت های رضوان نت و با حفظ سمت به عنوان مدیر منابع انسانی رضوان نت مشغول به کار می باشد

    خانم محمودی راد
    مدیر زیرساخت های رضوان
  • خانم احمدی متولد فروردین ماه در تهران است که از سال 1388 به عنوان مسئول  بازاریابی و پشتیبانی فعالیت می کند

    خانم احمدی
    مسئول امور بازاریابی
  • مهدی آرام دوست متولد آذر ماه در تهران می باشد که در سال 1398 به عنوان بازاریاب و مسئول فروش و طراحی فروشگاه رضوان استور فعالیت خود را آغاز نمود

    مهدی آرام دوست
    بازاریاب فروشگاه رضوان استور
  • متولد آذر ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول الکترونیک و پشتیبانی فنی تیم رضوان فعالیت می نماید

    خانم صدری
    مسئول الکترونیک و فنی
  • متولد فروردین ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول فروش لپ تاپ و لوازم جانبی فروشگاه رضوان فعالیت می نماید

    خانم دیدا
    مسئول فروش لپ تاپ
  • متولد فروردین ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول فروش موبایل و لوازم جانبی فروشگاه رضوان فعالیت می نماید

    خانم سیدی
    مسئول فروش موبایل و لوزم جانبی
  • متولد دی ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول فروش کنسول بازی و لوازم جانبی فروشگاه رضوان فعالیت می نماید

    آقای باشوکی
    مسئول فروش کنسول بازی و لوزم جانبی
  • متولد اردیبهشت ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول کافی نت چهاردهم تهرانسر و مدیر اجرایی دوربین های مداربسته و تبلیغات فعالیت می نماید

    آقای ولیزاده
    مسئول کافی نت چهاردهم تهرانسر و مدیر اجرایی دوربین های مداربسته و تبلیغات
  • متولد آبان ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول امور اداری و ثبت نامی آغاز و در ادامه به عنوان مسئول واحد تعمیرات سخت افزار فعالیت می نماید

    آقای محبی
    مسئول امور تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری
  • متولد آذر ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول امورچاپ و تبلیغات آغاز و درحال حاضر با عنوان مسترفاکتور در مجموعه فعالیت می نماید

    آقای قزوینی
    مسئول امور طراحی و چاپ
  • متولد شهریور ماه شهر تهران می باشد که فعالیت خود را در کنار تیم رضوان نت از ابتدا به عنوان مسئول امور اداری و در حال حاضر به عنوان سرپرست و ناظر دفاتر رضوان نت در تهران و شهرستان ها فعالیت می نماید

    آقای رنجبر
    مسئول امور اداری و سرپرست دفاتر

همکاران ما

556

سامانه پیامکی رضوان نت

با تبلیغات هدفمند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید

رضوان اس ام اس با تيمي مجرب در زمينه ي پيامک انبوه و تبليغاتي کار خود را از اوايل سال 92 به صورت رسمي اغاز نموده است و در اين مدت زمان کوتاه پيشرفت هاي چشم گيري داشته که نشان از رضايت مشتري و حسن نيت شرکت بوده است هدف اين شرکت خدمت رساني در زمينه ي تبليغات پيامکي به روش نوين مي باشد . و اميدست در اين راه پله هاي ترقي را طي نموده و بتواند رضايت مشتريان خود را به نحو احسن جلب نمايد . رضوان اس ام اس در اين زمينه ايده هاي نويني را مطرح و اجرا نموده که خود موجب توسعه وپيشرفت هايي در تبليغات پيامکي از جمله کاهش هزينه هاي تبليغات بوده است .

مشاهده سایت

پشتیبانی