شاخص‌های کیفی شبکه‌های موبایل ایران اعلام شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 

ICTna.ir – سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با دو فصل تاخیر، شاخص‌های کیفیت شبکه تلفن همراه کشور در تابستان سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس اینترنت نسل چهارم موبایل در شبکه همراه اول ۹۹.۸ درصد، در شبکه ایرانسل ۹۹.۶ درصد و در شبکه رایتل ۹۹.۵ درصد است.

در همین حال، بیشترین قطعی سرویس 4G با رقم ۰.۳ درصد متعلق به رایتل است و پس از آن ایرانسل با کمتر از ۰.۲ درصد و همراه اول با حدود ۰.۱۵ درصد قرار دارد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با افزایش پوشش شبکه 4G در کشور، تعداد مشترکان و ضریب نفوذ پهن باند 3G در کشور به موازات با کاهش مواجه شده است بطوری‌که سهم بازار مشترکان پهن باند سیار از فناوری نسل سوم تلفن همراه (3G) تنها هفت درصد و سهم 4G به ۹۳ درصد رسیده است.

در این میان همراه اول با ۵۴ درصد بیشترین سهم بازار تلفن همراه کشور را در اختیار دارد و پس از آن ایرانسل با ۴۲ درصد و رایتل با ۴ درصد قرار دارند.

در تابستان ۱۴۰۲ تعداد مشترکان تلفن همراه با رشد ۳.۹۵ درصدی در مقایسه با تابستان سال ۱۴۰۱ به ۱۴۹ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۹۱ نفر رسید. در همین زمان مشترکین باند پهن موبایل نیز با رشد ۶.۵۸ درصدی به ۱۰۸ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۹۶ مشترک افزایش یافت.

در زمان مورد بررسی شده در این گزارش یعنی تابستان سال ۱۴۰۲ میزان متوسط مکالمه ماهانه به ازای هر کاربر به ۱۷۷ دقیقه رسید و در همین زمان ۷۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون مکالمه در شبکه سیار کشور برقرار شده است که بیشترین سهام مکالمه با ۶۷ درصد متعلق به همراه اول است و پس از آن ایرانسل با سهم ۳۱ درصدی و رایتل با سهم دو درصدی از بازار مکالمات اپراتورها قرار دارند.

 

پشتیبانی